Bomby z (nie tak bardzo) opóźnionym zapłonem.

Dziś kilka wariacji na temat zabójców wymarzonej wagi (i w wielu wypadkach – również zdrowia…) Niektóre z opisanych niżej produktów pewnie będą dużym zaskoczeniem.

Czas zatem przyznać medale 😉

Jeśli chodzi o wartość energetyczną – prym wiodą oczywiście dania typu fast-food. Na szczycie listy plasuje się kebab w bułce (878 kcal/szt.) – żeby go spalić potrzeba przynajmniej 2-godzinnej jazdy na rowerze… Niewiele lepsza jest zapiekanka z pieczarkami i serem (867 kcal/szt.), hamburger tradycyjny (832 kcal/szt.), pizza (740kcal w 2 kawałkach), skrzydełka z KFC (620 kcal/5 szt.), tosty (572 kcal/1 sztuka), tortilla z kurczakiem (530 kcal/szt. – jest to najbardziej kaloryczne danie w ofercie McD!) i frytki (470 kcal/duża porcja).

Jedna bagietka z masłem czosnkowym to aż 557 kcal.

Wśród słonych przekąsek rekordzistami są solone orzeszki ziemne – małe opakowanie (150g.) to prawie 1000 kcal. Mistrzami wagi ciężkiej są też tradycyjne chipsy (524 kcal/100g.). Chipsy pieczone bez tłuszczu są uboższe jedynie o 100 kcal (dla porównania – godzina intensywnych ćwiczeń na siłowni pozwoli nam spalić 1 paczkę…).

Zdradliwe bywają również wędliny. Jedna cienka parówka to aż 171 kcal, a plaster wędzonego boczku – 50 kcal.

Sery także nie należą do produktów, które pomogą nam w walce o tytuł miss fitness. 100g parmezanu to 452 kcal; sera mascarpone – 394, żółtego – 380, gorgonzola – 356, a pleśniowego – 329.

Czym posmarować chleb? Na pewno nie masłem orzechowym ani Nutellą! Jedna łyżka to aż 140 kcal. Te słodkie mazidła przebijają nawet smalec (1 łyżka – 110 kcal).

Wśród dań obiadowych powinniśmy wystrzegać się przede wszystkim placków ziemniaczanych – dwie sztuki to aż 740 kcal! Jeśli dołożymy do nich śmietanę i cukier – ich wartość energetyczna przekroczy 1000 kcal. 10 pierogów ruskich to 872 kcal, jeden placek po węgiersku – 725 kcal, porcja kaszy manny na mleku 2% – 700 kcal, 1 średni filet z piersi kurczaka w panierce – 643 kcal, 2 krokiety z mięsem lub kapustą – 636 kcal, porcja spaghetti lub makaronu ze szpinakiem – 584 kcal, a 5 pyz ziemniaczanych z mięsem bez tłuszczu to ponad 500 kcal (dokładnie tyle spalimy w trakcie godzinnego aerobiku…).

Ciasta i słodycze to rarytasy, które również powinniśmy spożywać w ograniczonych ilościach. Mistrzem kalorycznej perfidii jest kawałek tortu czekoladowego lub kokosowego (650 kcal). Nieco lepiej wygląda sytuacja w przypadku tortu kawowego i orzechowego (1 kawałek – 500 kcal).

Wśród pozostałych wypieków prym wiedzie chałka (866 kcal/sztuka), sernik (592 kcal/kawałek), makowiec (569 kcal), wuzetka (512 kcal), ciasto drożdżowe z owocami (460 kcal) i pączek (420 kcal/szt.). Porcja bitej śmietany z rodzynkami to aż 800 kcal (2 godziny gry w badmintona…)

Jeśli chodzi o słodycze, to w przeliczeniu na 100g. produktu najbardziej niebezpieczne dla naszej wagi są: Rafaello (623 kcal), Ferrero Rocher (573), Kinder Bueno (571), nadziewane pralinki (570), Tiki-Taki (565), batony Kinder Czekolada (564), Duplo (548), wafelki w czekoladzie (545), Michaszki (542), batony 3-bit (530) i Knoppers (528).

Orzechy – choć zaliczane do jednych z najzdrowszych przekąsek – również powinny być zjadane z umiarem. 100g orzechów makadamia to aż 718 kcal! Podobnie wygląda sytuacja w przypadku orzechów piniowych (673), brazylijskich i włoskich (646), orzechów laskowych (628 kcal), ziemnych (603) i pistacji (589). Najmniej kaloryczne są migdały (572) i nerkowce (553).

Wśród napojów prym wiedzie herbatka przyrządzona z granulatu – jedna szklanka to aż 943 kcal (dwie i pół godziny pływania…)! Dla porównania – szklanka tradycyjnej Coca-coli to „jedynie” 101 kcal.

*Średnie dobowe zapotrzebowanie energetyczne wynosi: 2000 kcal dla kobiet; 2500 dla mężczyzn; 1600 kcal dla dzieci 5-letnich (wskaźniki te podlegają wahaniom ze względu na wiek, stan zdrowia i stopień aktywności fizycznej).

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s